Monday, August 29, 2011

Buat Duit Online

Ramai orang yang mencari - cari tips untuk buat duit online. Dari pelajar, hinggalah ke pakcik/makcik yang dah pencen cari cara untuk buat duit online. Jadi, ramailah yang pilih untuk sertai clickbank la, adsense la, nuffnang dan macam2.

Ada juga yang pilih untuk jual seluar dalam, tudung, kek dan lain - lain online. Memang boleh dapat duit. Rezeki tu ada di mana - mana inshaAllah. Jadi, kalau usaha betul2, memang boleh buat duit online ni.

Kat sini saya nak rekomenkan satu tempat yang kita boleh untuk buat duit online. Saya mula berusaha dekat website ni waktu saya student di luar negara dulu. Kemudian, bila saya dapat offer kerja tetap di sana, prioriti untuk buat duit online ni saya ketepikan. Bila tengok balik, rasa rugi pun ada sebab potensi buat duit online pakai cara ni sangat besar.



Bayangkan, saya kerja mungkin 40% je effort tapi pulangan dalam USD 600 gitu. Itu tak tambah lagi dengan pendapatan kerja tetap dulu alhamdulilllah. Jadi, saya nak kongsikanla tempat ni, namanya Odesk. Tempat saya mula membuat duit online

The On Demand Global Workforce - oDesk


Cuma, kena rajin la! Usaha tangga kejayaan kan?

Jadi, sapa nak buat duit online, kalau nak minta tolong saya, saya boleh cuba tolong kan lah. Bak kata pepatah, sharing is caring kan?

1 comment:

  1. boleh terangkan lagi??

    emel di: nellythestrange@gmail.com

    thanks~!

    ReplyDelete